Site icon Business Box

2021 legnépszerűbb tévé márkái lehetnek

Azt, hogy egy adott évben melyek lesznek a legnépszerűbb tévé márkák nem is olyan bonyolult megjósolni. Nyilván nagyban függ a vásárlók gazdasági helyzetétől, tájékozottságától, ugyanakkor a mindenkori trendeket és a vásárlók döntéseit erősen befolyásolja, hogy a gyártók milyen újításokat vezetnek be a készülékeikben. Mivel akár egy laptopon, vagy mobiltelefonon is tudunk már filmeket nézni, sőt a tévécsatornák online oldalain még műsorokat is, a tévé hozzáadott értéke szinte fontosabbá vált, mint amire eredetileg tervezték. Nézzük hát, mit jósolnak a szakértők 2021-re!

Nagyfiúk a grundon: Samsung, LG, Sony és a többiek

Az idei virtuális térben rendezett CES-en számos gyártó mutatkozott be high-tech tévé modelljével, ami jó alapot adhatna egy akár részletes lista felállításához is. Ugyanakkor figyelembe véve a tényt, hogy például a HiSense és a Vizio majd csak az év végén fog előrukkolni újdonságaival, a lista nem lehetne teljes.

Éppen ezért az áttekintést leginkább a januári CES újdonságaira alapozva állítottuk össze, melynek főszereplői a tévé-szegmensben:

LG Electronics tévé modellek

Valószínűleg az elérhetőbb árú 4K képes OLED tévé gyártók által kifejtett piaci nyomásra az LG idén egy alacsonyabb árú OLED sorozattal rukkolt elő az. Az LG szerint az A1-es széria lesz a valaha piacra dobott legalacsonyabb árú OLED tévé.

A C1-széria hasonlóan a tavalyi trendhez a mainstream mezőnyt vezeti, a 83 colos G1 pedig a prémium modellek között kel versenyre a többi gyártó modelljeivel. A cég zászlóshajójaként idén a Z1 8K OLED készülékeket jelölte meg, melyek 77-88 colos képernyővel kerültek piacra, és elég nagyok ahhoz, hogy az extrák szemmel látható módon érvényesüljenek.

LG újdonságok:

Újra versenyben a Panasonic tévé modellek?

Ma már a múlt homályába vész az idő, amikor a Panasonic plazmatévék uralták a piacot. A Panasonic LCD-modellekkel próbált újra betörni, ám a sorozat nem sikerült valami erősre. Ehhez képest idén egy új, 55 és 66 colos, 4K képes OLED szériával tért vissza a gyártó, melyhez erős reményeket fűz.

A bejelentés szerint:

A Panasonic a saját okostévé keretrendszerét használja My Home Screen 6.0 néven, ami kettős Bluetooth funkcióval is rendelkezik. Ez teszi lehetővé, hogy két ember egyszerre, egy időben fejhallgatón keresztül hallgassa a tévéműsort.

Samsung tévé, az igazi nagyágyú

A Samsung évek óta piacvezető, a mondhatni Jumbo-kategóriás óriástévéivel.

Az idei CES legnagyobb Samsung-dobása ezúttal nem is annyira a tévék méretéről szólt, hanem:

Az LG-hez hasonlóan MI vezérelt kép- és hangminőség optimalizálást tesz elérhetővé készülékeiben.

Skyworth, a ring feltörekvő versenyzője

Az LCD/LED és OLED tévé szériákat gyártó kínai Skyworth nem annyira ismert név a hazai piacon, pedig joggal kér helyet magának a nagyfiúk között:

Szerényebb árkategóriában indul egy kisebb méretű, belépő szintű HD-vel (1080p) ellátott LCD modellel is a Skyworth. A gyártó különlegessége, hogy saját paneleket készít, szemben számos más gyártóval, akik LG OLED paneleket használnak.

Új utakat keres a Sony?

A Sony ebben az évben két új, nagyobb kontraszttal rendelkező OLED modellel érkezett. Az A90J és A80J, a korábbi A9G és A8H modelleket váltják fel. Mindkettő bírja a Sony Acoustic Surface audiotechnikáját, amely az egész képernyőt hangszóróvá alakítja. Mindenképpen figyelemreméltó tulajdonsága az új Sony tévéknek, hogy egyikben sem alkalmazzák az újdonságnak számító MiniLed paneltechnológiát. 

Helyette az úgynevezett kognitív feldolgozást alkalmazzák, ami  szakít a hang- és képminőség feljavításához MI-t alkalmazó tendenciával:

Új tévé a nappaliban?

Bármelyik gyártó modelljét is válasszuk, mind a készülékek ára, mind az érzékeny technológia igényli a biztonságos elhelyezés és a kábelek elrendezése mellett, a körültekintő gondoskodást.

A gyártói garancia megléte csupán egy dolog: