Site icon Business Box

Mennyire fontos számunkra a márka? – 1. rész

Onnantól kezdve, hogy ébredés után az okostelefonért nyúlunk, egészen addig, amíg azt elalvás előtt letesszük az éjjeliszekrényre, a nap minden percében a reklámok, márkák és vásárlásra motiváló üzenetek világában élünk. Bár még nem ugranak az arcunkba az utcán a személyre szóló reklámok, de aki például Google-t, Facebookot használ napi szinten, az már megtapasztalta, hogy milyen érzés szembesülni a saját keresési előzményeinkkel egy random szituációban. Ez sokakat bosszant, és többen állítják, hogy rájuk nincsenek hatással ezek a reklámok. A statisztikák azonban egészen másról árulkodnak. A márka igenis befolyásolja döntéseinket és választásainkat, mégpedig sokkal nagyobb léptékben, mintsem azt gondolnánk.

A márkahűség és a kínálat bűvöletében

A márkahűség már a fogyasztói társadalom megjelenése előtt is fontos volt számunkra, ám hazánk geopolitikai jellemzői nem hagytak túl nagy mozgásteret sem a gyártók, sem a vásárlók számára. Ez a tendencia gyökeresen megváltozott a rendszerváltás után. Napjainkra pedig olyan mértékben uralja életünket, hogy sokan egyfajta nosztalgiával tekintenek vissza azokra az időkre, amikor:

A továbbiakban a Demand Metric,  a Forbes, a HubSpot, a Coca-Cola Company, a Statista, a Circle Research, a Facebook, a LinkedIn, és a Hootsuite publikus statisztikáiból szemezgetünk.

Melyek azok az eszközök, amelyek erősítik egy márka elismertségét és fogyasztói befogadását?

Alapvetően a vásárlók 56%-a tanúsít márkahűséget, közülük 89%-ra tehető azoknak a száma, akik azért választják azt a márkát, mert azonos értékrendet fogalmaznak meg a cégfilozófiával. Ha egy márka alapértékei megegyeznek a potenciális fogyasztók értékeivel, nagyobb a valószínűsége annak, hogy visszatérnek a termékekhez és a szolgáltatásokhoz.

Mindezt természetesen egyéb kommunikációs eszközökkel is meg kell erősíteni, vagyis:

Általános márka statisztikák

A zene 46% -kal növeli a márka kedveltségét

Mindannyian felismerjük az egyes világmárkákhoz kapcsolódó szlogeneket, ám, ha ezekhez még zene/dallam is társul, az impulzus sokkal mélyebben ágyazódik be az emlékezetbe. Lásd például a Nokia csengőhangot., a McDonalds gyorsétterem, vagy a Milka és a Merci csokoládé zenés szlogenjét.

Cikkünk következő részében a márkahűséget befolyásoló tényezőkről – gyártói garancia, munkáltatói statisztika, társadalmi nyomásgyakorlás – ejtünk szót.