Site icon Business Box

Ismerjük meg a reklámcsapdák kivédésének lehetőségeit

Gyakran felmerül a kérdés a médiában, de még az ismerősi körökben is, főként a különböző kiemelt akciós napok (Black Friday, Joy-napok, Glamour-napok) környékén, hogy mennyire valós az a kedvezmény, amit a vásárlóknak a különböző cégek nyújtanak. A reklámok kapcsán további dilemmát szokott jelenteni, hogy a gyártók és a forgalmazók a hirdetések segítségével mennyire képesek befolyásolni minket. Az úgynevezett reklámcsapdák ellen nem egyszerű felvértezni magunkat. Szerencsére, manapság az internet ezekre a kérdésekre is segít megadni a választ. Az információkat ellenőrizni tudjuk, az árakat összehasonlítani, ezáltal a legjobb döntést meghozva tudunk vásárolni. Nézzük most meg a lehetőségeinket egy kicsit közelebbről.

A reklámcsapdák kikerülésének első szabálya: az árak ellenőrzése

Lehetőségünk van arra, hogy árösszehasonlító oldalak segítségével akár több webáruház árait is összevessük egymással.

Kire hatnak leginkább a reklámok és reklámcsapdák, és hogyan lehet a hatásukat kizárni

A pszichológusok szerint azoknak kell leginkább vigyázni, akik az úgymond „nárcisztikus vásárlók”, vagyis akik ki akarnak tűnni a tömegből. Leginkább az ilyen beállítottságú emberekre hatnak a reklámok, mivel ők különlegesebbek szeretnének lenni másoknál. Az én-központú üzenetekkel könnyebben tudják rávenni őket a reklámok a vásárlásra. Esetükben az segíthet, ha nem hirtelen döntenek, inkább megállnak egy pillanatra és átgondolják tényleg szükségük van-e az adott termékre vagy sem. Persze legyünk őszinték, egy kicsit mindenki szeretne egyedi lenni- Éppen ezt használják ki azok, akik a reklámokat készítik.

A leggyakrabban használt reklámcsapdák

Érdemes megnézni azt is, hogy melyek a gyártóknak és a kereskedők által leggyakrabban használt trükkök. Ha ugyanis tisztában vagyunk azzal, hogy mire kell odafigyelnünk, akkor könnyebben el tudjuk kerülni a fölösleges pénzköltést.

Határidős ajánlat

Apróbetűs rész

Utolsó darabos ajánlatok

Megtévesztő illusztráció

További extra költségek

Mi a teendő, ha reklámcsapda gyanújába keveredett a kiszemelt termék?

Nyilván nem lehet kijelenteni, hogy a reklámok mind átverések, mert az esetek nagy részében a kedvezmények, az egyéb ajánlatok valós engedményt vagy szolgáltatást takarnak, de mindenképpen érdemes nyitott szemmel járni és körültekintően dönteni mielőtt kifizetünk egy terméket vagy szolgáltatást, különösen, ha nagyobb értékű vásárlásról van szó.