Site icon Business Box

A Black Friday stratégia

A Black Friday izgalmas időszak, de ha nem tudjuk, hogyan készüljünk fel rá, akkor valószínűleg többet veszítünk rajta, mint amennyi haszonnal jár. A Fekete Péntek hatalmas üzleti lehetőség a kereskedőknek, a vásárlók megszerzésére irányuló törekvéseik azonban nem feltétlenül a mi érdekeinket szolgálják. Ha el akarjuk kerülni a rejtett csapdákat, nekünk kell okosnak lennünk. Ehhez pedig egy jó stratégia nélkülözhetetlen.

Vigyázz, kész, Black Friday!

Az árak összehasonlítása

Az előzetes bevásárlólistán szereplő tételek árait ellenőrizzük, mégpedig jóval a Fekete Péntek előtt, hogy meg tudjuk állapítani, tényleg van-e rajta kedvezmény, vagy csak az árcédulákkal és a marketingelemekkel trükköznek a kereskedők.

A Black Friday költségvetés

Számoljuk ki az abszolút maximum összeget, amit a Black Friday-ra tudunk költeni anélkül, hogy veszélyeztetnénk a megélhetést, és/vagy hosszú távú kiadásokba sodornánk magunkat, egy hirtelen ötlettől vezérelt személyi kölcsön felvételével.

Hosszú távon gondolkodva: a kiszemelt termékek gyártói garanciájának is nézzünk utána, és vásárláskor, de minimum a gyártói garancia lejárata előtt 60 nappal kössük meg a kiterjesztett garanciát.

Igazítsuk a Black Friday bevásárló listát a költségvetéshez, és tüntessük fel a következő adatokat:

A bevásárló listát – íme egy egyszerűbb, angol nyelvű, letölthető változat – nyomtassuk ki több példányban, hogy mindenkinél legyen, és a kapcsolattartás során ügyeljünk arra is, hogy a lista aktualizálva legyen.

Csapatmunka a Black Friday alatt

Az optimális Black Friday csapat a bevásárlólista függvénye, általában 3-5 fő. A későbbiekben ez a csapat egy aktív rajtaütési csoportként fog működni. Bár elsőre mókásan hangzik, de aki volt már Black Friday eseményen, az tudja, hogy minden, csak nem vicces ezer ember közt állva egy talpalatnyi, fix pozícióért megküzdeni, valamint idejében távozni a következő állomásra.

Legyünk tisztában a jogainkkal!

Ahogy azt tavaly az Origo is összefoglalta: