Site icon Business Box

Tanuljunk egymás hibáiból – esettanulmány 1. rész


A halmozottan hátrányos helyzetű laptop esete

Véletlenek bárkivel előfordulhatnak, amiket egyszerűen képtelenség kivédeni. Ugyanakkor vannak esetek, amikor a még gyártói garanciális készülék olyan körülmények miatt hibásodik meg, melyek körültekintő és rendeltetésszerű használattal megelőzhetők lettek volna. Esettanulmány cikksorozatunk első része egy jobb sorsra érdemes laptop történetét dolgozza fel.

A halmozottan hátrányos helyzetű laptop esete

Már egyetlen vis major is elég ahhoz, hogy egy készülék – legyen az tévé, laptop, játékkonzol, mosógép, vagy bármi más- úgy károsodik, hogy muszáj szervizbe vinni. Néha azonban, a véletlenek ritka konvergenciájának eredményeként a jobb sorsra érdemes eszköz, balesetet előidéző események csomópontjába kerül. Esettanulmány cikksorozatunk első része éppen egy ilyen szituációról számol be.

Történetünk főszereplője egy alig 4 hónapos, még gyártói garanciát élvező laptop, melynek szerencsére volt őrangyala is. Tulajdonosai előrelátóan, Exkluzív szerződést kötöttek rá a Business Box vásárlói gondoskodás szolgáltatása keretében, így a laptop rendelkezett baleseti garanciával is. (Ha csak Prémium szerződést kötöttek volna, sajnos a laptop nem menekült volna meg a végzetétől. A Prémium szolgáltatáscsomag a rendeltetésszerű használat mellett bekövetkező működésképtelenség esetében érvényesíthető, balesetekre nem vonatkozik.)

Miért került az esettanulmány középpontjába ez a laptop?

Három tényező is közrejátszott abban, hogy a laptop balesetet szenvedett:

Eredmény:

A laptop a földre esett a gyermek öléből, a kábel kiszakadt a helyéről, és eltört az egyik zsanér.

A szerviz elmondása szerint a laptop erősen megviselt állapotban volt, annak ellenére, hogy csupán négy hónapja teljesített „szolgálatot”. Bár a laptop általánosan elhanyagolt állapota közelítette a nem rendeltetésszerű használat tényét, a konkrét meghibásodás oka a véletlen baleset volt, mivel a laptop a földre eséskor éppen az egyik sarkára esett, ami előidézte a szerkezeti sérülést.

Megoldás:

A baleset tanulsága

Volt régen egy mondás: Kés, villa, olló, gyerek kezébe nem való!

Ezt a figyelmeztetést napjainkban a következő kiterjesztéssel kellene használni:

szintén nem kisgyerekek kezébe való.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a gyerekeket el kell tiltani a számítógépektől, okoseszközöktől, sőt. A digitális készségek fejlesztése ma már természetes részét képezi a gyerekek nevelésének. Ugyanakkor, erre a célra egy régi, kimustrált családi vas is tökéletesen alkalmas.

Egy felnőtt öléből is lecsúszhat a laptop, egy apró, mozgáskoordinációjában még nem teljesen biztos gyermek még nem elég érett a laptop önálló kezelésére.

Ha mégis úgy döntünk, hogy figyelmen kívül hagyjuk a potenciális veszélyforrásokat, akkor legalább arról gondoskodjunk, hogy a saját, közvetlen magatartásunkkal ne okozzunk még nagyobb bajt. Tehát, ha mindenképpen takarítanunk kell, akkor legalább arra az időre vegyük el a laptopot a gyerektől és tegyük biztonságos helyre.

Az esettanulmány konklúziója

A legtöbb baleset az adott eszköz birtokosának felhasználói magatartásából ered. A vágyott okostelefon, tablet, laptop, vagy játékkonzol sajnos sokszor esik áldozatául a felelőtlenségünknek. Az a tény, hogy a készülékek megbecsülése a birtokba vételt követően az idő előrehaladtával egyre inkább csökken, súlyos fogyasztói magatartásbeli hiba.

A legjobb megoldás az lenne, ha a saját példamutató magatartásunkkal szavak nélkül adjuk át az üzenetet a gyerekeknek: a birtokunkban lévő minden készülékkel felelősségteljesen és körültekintően kell bánni, meg kell becsülni azt. Ha nem így teszünk, azzal anyagi kárt és komoly bosszúságot okozhatunk saját magunknak.

Szerencsére az esettanulmány főszereplőit, a halmozottan hátrányos helyzetű laptopot és gazdáit megvédte a baleseti garancia őrangyala a komoly és visszavonhatatlan következményektől.