Site icon Business Box

A rossz hűtőben megromlott étel problémája

Egy új hűtő vásárlása mindig komoly feladat. Dupla ajtós legyen? Hol legyen a fagyasztó? Benne, nyilván. De alul, vagy felül? Praktikusság szempontjából melyik a jobb? Belefér minden, amire szükség lehet? Ki tudja, majd útközben kiderül. Pont úgy, ahogy a hűtő összes hibája is. Végül megvesszük az egyiket, akármelyiket, mert a mindennapokban elengedhetetlen a használata. Muszáj. És ahogy elkezdjük használni, valahogy nem gondolunk arra, mi van akkor, ha idő előtt tönkremegy a hűtő. Például pont a fagyasztó része, amiben ott egy halomnyi kiolvadt mirelit és megromlott étel. Ha pedig megvan a baj, már nincs mit tenni. Vagy mégis?

Mit tehetünk, ha a megromlott étel a hűtő hibájának róható fel?

Nem feltétlen gondoljuk, hogy jogi úton gyorsabban meg lehet oldani a problémát, a fenyegetőzés meg hasztalan. Nem azért húzódik el egy-egy javítás, mert valaki direkt ki akar tolni velünk.

Ennél sokkal prózaibb az ok: 

Általában az, hogy a szükséges alkatrész valahol Távol-Keleten vagy Európa túlsó végében van és ide kell hozni.

A még meg nem romlott élelmiszerek problémájára a hatóságnál és szerviznél talán a szomszédok és rokonok nagyobb segítséget nyújthatnak. Vagy a nagyi receptkönyve a konyhaszekrényben, amiből isteni finomságokat lehet főzni. Igaz, hogy kényszerből, de talán nem dől össze a világ.

Volt is egy Ügyfelünk, aki frissen vágott bárányt tett a fagyasztójába. Természetesen el is romlott, a szerelési idő meg két hét. Mit lehet tenni? Szomorkodni és morogni, hónapokig tartó pereskedésbe, bíróságra járásba kezdeni, vagy hatalmas családi báránysütést rendezni. Utóbbi meg is történt, méghozzá olyan jól sikerült, hogy nekünk is küldeni akartak a húsból. Mivel azonban Ügyfelünk Békés megyei volt, így nem tudta eljuttatni hozzánk a frissensültet. A legkedvesebb, hogy magától ajánlotta fel. 

Miért tartjuk fontosnak ezt kiemelni ezt a problémát?

Mert semmi másra nem volt szükség, csak az emberséges kommunikációra. Sikerült megértetnünk a szerencsétlen helyzetbe került Ügyfelünkkel, hogy a hűtőjét nem a jogászok fogják megjavítani, és nem is ők eszik majd meg a muszájból főzött ételt, hanem a családja. A szerviz pedig megjavítja a hűtőt és újra visszaáll a régi rend, az a két hét később csak egy kaland lesz emlékeiben.

Szorult helyzetben másképpen gondolkodunk, kizökkenünk a hétköznapok nyugalmából és képtelenek vagyunk hideg fejjel végiggondolni:

Ezeket a Business Box Ügyfélszolgálata tudja helyettünk, baj esetén hívjuk őket, csak egy telefon. Sokkal egyszerűbb ilyenkor valakire rábízni a teendőket, mintha magunk ennénk nagykanállal a mérget.

Ha még él a gyártói garancia valamelyik háztartási gépünkre, akkor nem késő megvásárolni hozzá kiterjesztett garancia szolgáltatásunkat. Itt a kalkulátorunk, ami kiszámolja mennyibe kerül.